Current Achievement :
Blog's Layout Version 22 "2016 Badge" ― 29 January 2016
Blog's 700th Post ― 20 August 2016
Blog's 100.000 Visitors ―
20 August 2016

It`s easy! Just click labels below :

Diary | Event | Introduction | Resensi | Download | Birthday and Anniversary
Pet Society | Walt Disney | Korea | Japan | Pirates and the Mermaid
Pulang Sekolah Family | Cerita Panjang | Anime, Game, Cartoon Lists on Blog

Or type your keyboard that you are looking for on the box below, then click SEARCH

search?

Friday, April 22, 2011

★ Biggest One Piece Event Ever at Tokyo Dome ★


Biggest One Piece Event Ever at Tokyo Dome !



The One Piece Dome Tour is a five days event celebrating the One Piece manga and anime series, happens on April 27-May 1 at Tokyo Dome stadium.

The size of Tokyo Dome makes this event the largest ever held for One Piece fans.

The highlight will be "One Piece" world, divided into four areas. Each will have displays corresponding to locations in the manga, such as East Blue, Little Garden, and Water Seven.

Life-sized models of the manga characters will appear as close to the original manga images as possible, right down to their face wrinkles, abs, scars, wounds and even the wrinkles in their clothes. Some will spot beards and face wrinkles not seen in the anime.

The items and displays at the event will be enough to fill 11 15-ton trucks, organizers say.

To liven things up, a live concert featuring members of the Straw Hat Pirates will take place. A temporary museum space will display a 20-meter replica of the Thousand Sunny pirate ship, as well as costumes and props created by Baroque Works.

All visitors will receive a special gift, which will be different each day. Products only available at the event will also be available for purchase.

Door will open from 10 am to 8 pm, with last entry at 7 pm.

Tickets for adults are 3,000 yen ($ 37), including tax, in advance and 3,500 yen at the door. Tickets for children of junior high school age or younger are 2,500 yen in advance and 3,000 yen at the door, and include a special gift. Admission is free for children age 2 or younger.

more information here


* * * * *


One Piece Dome Tour adalah acara 5 hari yang diadakan untuk merayakan serial manga dan anime One Piece pada tanggal 27 April sampai 1 Mei di Tokyo Dome stadium. Ukuran dari Tokyo Dome ini membuat acara ini merupakan yang terbesar yang pernah diadakan untuk para fans One Piece. Acara ini akan menyorot dunia One Piece yang dibagi menjadi 4 area. Tiap area akan digambrkan semirip mungkin dengan gambar aslinya di manga, yaitu East Blue, Little Garden, dan Water Seven.

Model dengan karakter dari manga itu akan muncul dengan dandanan dibuat semirip mungkin dengan yang ada di manga, mulai dari bentuk/kerutan wajah, abs, bekas luka, luka dan bahkan kerutan di baju mereka. Beberapa akan melihat jenggot dan kerutan di wajah yang tidak terlihat di anime. Penyelenggara acara ini menyatakan kalau semua item dan pajangan ini mencapai lebih dari 11-15 ton truk.

Untuk menghidupkan suasana acara ini, konser live yang diisi oleh anggota dari Straw Hat Pirates akan tampil juga. sebuah ruangan museum sementara akan digunakan untuk memajang replikasi dari kapal Thousand Sunny pirate bersama dengan kostum dan alat peraga yang diciptakan oleh Baroque Works.

Semua pengunjung akan menerima hadiah spesial yang berbeda tiap harinya. Produk yang hanya ada di acara ini akan juga tersedia untuk dibeli. Pintu masuk acara ini akan dibuka mulai jam 10.00 am sampai 08 .00 pm, dengan yang masuk terakhir jam 07.00 pm. Tiket untuk orang dewasa adalah 3,000 Yen ($ 37) sudah termasuk pajak jika melakukan pemesanan terlebih dahulu dan tiket berharga 3,500 Yen jika membeli ditempat acara berlangsung. Tiket untuk anak-anak usia SMP atau yang lebih muda berharga 2,500 Yen jika memesan dulu dan 3,000 Yen jika beli ditempat dan dari semua harga itu baik pesan atau beli ditempat baik dewasa atau anak-anak akan mendapat hadiah spesial. Untuk anak-anak berusia 2 tahun atau yang lebih muda gratis.

Untuk informasi lebih lanjut bisa dilihat di SINI


source: http://aramatheydidnt.livejournal.com/2083760.html

0 comment (s):

Post a Comment